Veckans visdom

Veckans visdom – vers 1: Du är bara…

I och med detta inleds härmed en liten serie i livsvisdomar som jag tänker inbilla mig vara den förste att ha tänkt ut och formulerat på pränt i god pedagogisk och samhällsbefryndande anda. För att konceptet ska fungera ämnar jag inte på något sätt efterforska (ens med en enkel googling) om någon annan – eller, ännu mer troligt, hundratals eller fler – redan skrivit ner och publicerat exakt samma fras, eller i princip densamma med enstaka variationer i arvsmassan. Hur kul skulle det vara? Dessutom kanske jag borde reservera mig för  möjligheten att det inte dyker upp en sådan stilbildande snilleblixt varje vecka, vilket därmed inte resulterar i ett banbrytande bidrag med samma regelbundenhet. Med allt detta sagt, här är den första:

”Kom ihåg, du är bara människa. Och ibland inte ens det.”

Hasta la vista, babes!

Standard

Leave a Reply

