Pseudopedagogiska påhopp

Ruskig reklam utmärkt för undervisning?

Intensiv indisk IT-reklam

Är den ruskig? Bara smaklös? Lite – eller alldeles för mycket – av båda dessa adjektiv, som Time tycks anse? Förmodligen. Och rent spontant, en smula underbar också, i någon betydelse jag inte riktigt kan försvara på ett godtagbart sätt. Förhoppningsvis framprovocerande ett antal synpunkter i det tema om reklam och propaganda som jag i dessa dagar planerar för nästa veckas lektioner på den vuxenutbildningsinstitution där jag arbetar just nu. Det bokstavliga klippet med navelsträngen är, om inte annat, konvulsionsframkallande i egen rätt. Åtminstone för vissa av oss… Följ länken ovan om modet står dig bi!

Fortsatta analyser kan följa om och när jag verkligen inkorporerat inslaget på ett smidigt och naturligt (och givetvis überpedagogiskt) sätt inom en snar framtid. Stay tuned. 

Advertisements
Standard

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s